Noticiari ornitològic

Març 2011
ARDEIDAEGARZAS
(Ardea purpurea purpurea)
Reproductor estival escaso, migrante, invernante ocasional.
26 de Març de 2011
Un ejemplar posado en el margen de la Sequia Dreta, en los marjales de Sollana
M. Chardí, ()
Primera observación prenupcial tras unas citas muy tempranas, en febrero.
ACCIPITRIDAEAGUILAS
Booted eagle (Hieraetus pennatus)
Migrante e invernante escaso.
29 de Març de 2011
Un ave de fase oscura sobrevolando los marjales interiores de Sollana
M.Piera, ()
FALCONIDAEHALCONES Y CERNÍCALOS
Merlin (Falco columbarius aesalon)
Invernante escaso, migrante raro.
14 de Març de 2011
Un macho en los marjales de Sollana
M. Chardí, ()
EMBERIZIDAEESCRIBANOS
(Emberiza calandra calandra)
Migrante e invernante.
29 de Març de 2011
Se contabilizan al menos 25 ejemplares en un sólo campo de hortalizas en La Palmera (Sollana), donde ya fue observado un bando de la especie el pasado fin de semana
M.Piera, ()
26 de Març de 2011
Un mínimo de 12 ejemplares en campos de hortalizas de La Palmera (Sollana), con varios individuos emitiendo cantos
M.Piera, ()
Primera cita anual

El propòsit del Noticiari Ornitològic és difondre les observacions més interessants d'aus a l'àmbit de l'Albufera de València: primeres i últimes observacions anuals de migrants, registres d'ocells realitzats fora dels períodes habituals de presència, cites d'aus escasses o considerades rareses, xifres destacades d'aus en pas, etc.

La seqüència taxonòmica i la nomenclatura científica utilitzades segueixen les recomanacions de l'International Ornithological Congress en la seua versió 9.1 (del 20 de gener de 2019) de la Llista de les Aus del Món. S'ha adoptat el nom en castellà utilitzat en la darrera versió de la llista oficial de les aus d'Espanya de la Societat Espanyola d'Ornitologia (SEO/BirdLife) i el nom en valencià utilitzat en la Base de Dades de Biodiversitat de la Generalitat Valenciana, de vegades optant per un vernacle alternatiu local.

L'àmbit geogràfic considerat en Birding Albufera excedeix els límits administratius del Parc Natural de l’Albufera i abasta el marc geomorfològic de la llacuna de l’Albufera. Es consideren les aus citades entre la desembocadura del riu Túria, el port de València i el tram final del nou llit del Túria al nord, i la desembocadura del riu Xúquer, les marjals esteses pel marge dret i l'Estany Gran de Cullera al sud, incloent la serra de les Raboses de Cullera, la plana litoral dels termes municipals riberencs de l’Albufera i les seues marjals i l'àmbit marí del mar Mediterrani estès sobre la plataforma continental front aquestes costes.

Si ho desitgeu, podeu fer-nos arribar les vostres observacions a l'adreça de correu electrònic info@birdingalbufera.es

Arxiu noticiari "Marjals de Sollana"

Un projecte de:

Fundació Assut