Noticiari ornitològic

Febrer 2010
THRESKIORNITHIDAEIBIS Y MORITO
(Plegadis falcinellus )
Reproductor residente común e invernante abundante.
28 de Febrer de 2010
Continua el grupo de aproximadamente 48 ejemplares en el tancat de La Ratlla (Silla)
G. Chaguaceda, V. Llorens y M. Gimeno, ()
SCOLOPACIDAECORRELIMOS Y ARCHIBEBES
Eurasian curlew (Numenius arquata arquata)
Migrante escaso, invernante raro.
20 de Febrer de 2010
Grupo de 30 ejemplares en zonas inundadas de Silla, cerca del tancat de La Ratlla
C. Sarabia, ()
LANIIDAEALCAUDONES
(Lanius senator senator)
Reproductor estival raro, migrante.
28 de Febrer de 2010
Un ejemplar cerca del tancat de La Ratlla (Silla), en la zona próxima a las vías del tren
G. Chaguaceda, ()
Primera cita prenupcial y probablemente una de las observaciones más tempranas de las registradas hasta la fecha en l'Albufera.

El propòsit del Noticiari Ornitològic és difondre les observacions més interessants d'aus a l'àmbit de l'Albufera de València: primeres i últimes observacions anuals de migrants, registres d'ocells realitzats fora dels períodes habituals de presència, cites d'aus escasses o considerades rareses, xifres destacades d'aus en pas, etc.

La seqüència taxonòmica i la nomenclatura científica utilitzades segueixen les recomanacions de l'International Ornithological Congress en la seua versió 9.1 (del 20 de gener de 2019) de la Llista de les Aus del Món. S'ha adoptat el nom en castellà utilitzat en la darrera versió de la llista oficial de les aus d'Espanya de la Societat Espanyola d'Ornitologia (SEO/BirdLife) i el nom en valencià utilitzat en la Base de Dades de Biodiversitat de la Generalitat Valenciana, de vegades optant per un vernacle alternatiu local.

L'àmbit geogràfic considerat en Birding Albufera excedeix els límits administratius del Parc Natural de l’Albufera i abasta el marc geomorfològic de la llacuna de l’Albufera. Es consideren les aus citades entre la desembocadura del riu Túria, el port de València i el tram final del nou llit del Túria al nord, i la desembocadura del riu Xúquer, les marjals esteses pel marge dret i l'Estany Gran de Cullera al sud, incloent la serra de les Raboses de Cullera, la plana litoral dels termes municipals riberencs de l’Albufera i les seues marjals i l'àmbit marí del mar Mediterrani estès sobre la plataforma continental front aquestes costes.

Si ho desitgeu, podeu fer-nos arribar les vostres observacions a l'adreça de correu electrònic info@birdingalbufera.es

Un projecte de:

Fundació Assut