Noticiari ornitològic

Març 2026
ANATIDAEANÁTIDAS
(Tadorna tadorna)
Reproductor residente, migrante e invernante.
06 de Març de 2026

Censo destacado de 580 ejemplares en zonas todavía encharcadas del tancat de Caro (Sueca).

J. Balfagón, ()
Garganey (Spatula querquedula )
Migrante moderado, invernante ocasional.
05 de Març de 2026

Grupo de siete ejemplares (cinco machos) en tancats todavía con agua dels Bassals (Sueca).

P. Marín, ()
THRESKIORNITHIDAEIBIS Y MORITO
Eurasian spoonbill (Platalea leucorodia leucorodia)
Migrante escaso, invernante raro.
14 de Març de 2026

Grupo de 19 ejemplares en vuelo sobre el tancat de Malta (Sueca).

J. Balfagón, ()
06 de Març de 2026

Grupo de 12 ejemplares en arrozales inundados de Els Bassals (Sueca).

Y. Maggiotto, J. Duffy, ()
SCOLOPACIDAECORRELIMOS Y ARCHIBEBES
Territeta (Calidris temminckii )
Migrante escaso, invernante ocasional.
02 de Març de 2026

Hasta 18 ejemplares en un mismo arrozal fangueado del tancat del Baró (Sueca).

T. Alcocer, ()

Uno de los registros más elevados de los obtenidos hasta la fecha en l'Albufera.

LARIDAEGAVIOTAS
Caspian gull (Larus cachinnans)
Migrante ocasional del Este de Europa y Asia.
12 de Març de 2026

Un ejemplar de 2º inv. en arrozales encharcados de La Llonga (Sueca).

M. Rey, ()
HIRUNDINIDAEGOLONDRINAS Y AVIONES
(Cecropis daurica rufula)
Reproductor estival raro, migrante, invernante ocasional.
02 de Març de 2026

Tres ejemplares en el tancat del Baró (Sueca). junto con otros hirundínidos.

T. Alcocer, ()

El propòsit del Noticiari Ornitològic és difondre les observacions més interessants d'aus a l'àmbit de l'Albufera de València: primeres i últimes observacions anuals de migrants, registres d'ocells realitzats fora dels períodes habituals de presència, cites d'aus escasses o considerades rareses, xifres destacades d'aus en pas, etc.

La seqüència taxonòmica i la nomenclatura científica utilitzades segueixen les recomanacions de l'International Ornithological Congress en la seua versió 9.1 (del 20 de gener de 2019) de la Llista de les Aus del Món. S'ha adoptat el nom en castellà utilitzat en la darrera versió de la llista oficial de les aus d'Espanya de la Societat Espanyola d'Ornitologia (SEO/BirdLife) i el nom en valencià utilitzat en la Base de Dades de Biodiversitat de la Generalitat Valenciana, de vegades optant per un vernacle alternatiu local.

L'àmbit geogràfic considerat en Birding Albufera excedeix els límits administratius del Parc Natural de l’Albufera i abasta el marc geomorfològic de la llacuna de l’Albufera. Es consideren les aus citades entre la desembocadura del riu Túria, el port de València i el tram final del nou llit del Túria al nord, i la desembocadura del riu Xúquer, les marjals esteses pel marge dret i l'Estany Gran de Cullera al sud, incloent la serra de les Raboses de Cullera, la plana litoral dels termes municipals riberencs de l’Albufera i les seues marjals i l'àmbit marí del mar Mediterrani estès sobre la plataforma continental front aquestes costes.

Si ho desitgeu, podeu fer-nos arribar les vostres observacions a l'adreça de correu electrònic info@birdingalbufera.es

Arxiu noticiari "Marjals de Sueca"

Un projecte de:

Fundació Assut