Noticiari ornitològic

Desembre 2018
GAVIIDAECOLIMBOS
Agullat gros (Gavia immer )
Invernante raro.
06 de Desembre de 2018
Un segundo ejemplar joven frente a la gola de El Perelló.
Y. Maggiotto, T. Alcocer, (Mar i litoral)
Este ejemplar se observa simultáneamente al presente en la gola del Pujol (J. Balfagón).
04 de Desembre de 2018
Un ejemplar joven en el litoral de la Devesa, cerca de la desembocadura de la gola de El Pujol
Primer registro invernal y el primero obtenido desde diciembre de 2015.
PROCELLARIIDAEPARDELAS
Baldriga balear (Puffinus mauretanicus )
Migrante moderado e invernante común.
01 de Desembre de 2018
Balsa de 350 ejemplares, por la tarde, en el litoral de El Recatí (Valencia)
Yelkouan shearwater (Puffinus yelkouan )
Migrante escaso.
01 de Desembre de 2018
Dos ejemplares, junto con pardela balear, en el litoral de El Recatí (Valencia)
PHALACROCORACIDAECORMORANES
(Gulosus aristotelis desmarestii)
No reproductor presente todo el año.
06 de Desembre de 2018
Tres ejemplares juveniles frente a la playa de La Punta y dos más también jóvenes frente a la playa de Pinedo.
Y. Maggiotto, T. Alcocer, (Mar i litoral)
01 de Desembre de 2018
Un ejemplar en el litoral próximo a la gola de El Perellonet
V. Beltrán, (Mar i litoral)
CHARADRIIDAECHORLITOS Y CHORLITEJOS
(Pluvialis squatarola squatarola)
Migrante e invernante escaso.
06 de Desembre de 2018
Bando de 38 aves en la playa de La Punta.
SCOLOPACIDAECORRELIMOS Y ARCHIBEBES
(Calidris alpina ssp.)
Migrante e invernante moderado.
06 de Desembre de 2018
Unas 800 aves en la playa de La Punta.
(Arenaria interpres interpres)
Migrante escaso, invernante ocasional.
26 de Desembre de 2018
Un ejemplar, junto a un grupo de cuatro chorlitejos patinegros, en la playa del Rei (Sueca), cerca de la desembocadura de la Gola del Rei.
Se trata seguramente de la misma ave observada los pasados 7 y 20 de diciembre.
07 de Desembre de 2018
Un ejemplar en la playa del Rei (Sueca)
Existen muy pocos registros invernales.

El propòsit del Noticiari Ornitològic és difondre les observacions més interessants d'aus a l'àmbit de l'Albufera de València: primeres i últimes observacions anuals de migrants, registres d'ocells realitzats fora dels períodes habituals de presència, cites d'aus escasses o considerades rareses, xifres destacades d'aus en pas, etc.

La seqüència taxonòmica i la nomenclatura científica utilitzades segueixen les recomanacions de l'International Ornithological Congress en la seua versió 9.1 (del 20 de gener de 2019) de la Llista de les Aus del Món. S'ha adoptat el nom en castellà utilitzat en la darrera versió de la llista oficial de les aus d'Espanya de la Societat Espanyola d'Ornitologia (SEO/BirdLife) i el nom en valencià utilitzat en la Base de Dades de Biodiversitat de la Generalitat Valenciana, de vegades optant per un vernacle alternatiu local.

L'àmbit geogràfic considerat en Birding Albufera excedeix els límits administratius del Parc Natural de l’Albufera i abasta el marc geomorfològic de la llacuna de l’Albufera. Es consideren les aus citades entre la desembocadura del riu Túria, el port de València i el tram final del nou llit del Túria al nord, i la desembocadura del riu Xúquer, les marjals esteses pel marge dret i l'Estany Gran de Cullera al sud, incloent la serra de les Raboses de Cullera, la plana litoral dels termes municipals riberencs de l’Albufera i les seues marjals i l'àmbit marí del mar Mediterrani estès sobre la plataforma continental front aquestes costes.

Si ho desitgeu, podeu fer-nos arribar les vostres observacions a l'adreça de correu electrònic info@birdingalbufera.es

Arxiu noticiari ""

Un projecte de:

Fundació Assut