Noticiari ornitològic

Marjals del sud del Xúquer i Estany de Cullera Veure tots els llocs
Febrer 2017
ACCIPITRIDAEAGUILAS
Arpellot pàl.lid (Circus cyaneus )
Migrante e invernante raro.
24 de Febrer de 2017
Un macho en los arrozales de El Brosquil de Cullera.
L. Aleixos, ()
04 de Febrer de 2017
Un ave aparentemente joven en arrozales de El Peirat.
M. Aleixos y L. Aleixos, ()
Eurasian sparrowhawk (Accipiter nisus nisus)
Migrante escaso.
05 de Febrer de 2017
Un ave en los arrozales de El Peirat de Cullera.
L. Aleixos, ()
FALCONIDAEHALCONES Y CERNÍCALOS
Merlin (Falco columbarius aesalon)
Invernante escaso, migrante raro.
05 de Febrer de 2017
Una hembra intentando cazar paseriformes en los arrozales de El Peirat de Cullera.
L. Aleixos, ()
EMBERIZIDAEESCRIBANOS
Cirl bunting (Emberiza cirlus )
Reproductor residente e invernante raro.
04 de Febrer de 2017
Un ave aparentemente hembra en zona de frutales lindante con los arrozales de El Peirat de Cullera.
M. Aleixos y L. Aleixos, ()

El propòsit del Noticiari Ornitològic és difondre les observacions més interessants d'aus a l'àmbit de l'Albufera de València: primeres i últimes observacions anuals de migrants, registres d'ocells realitzats fora dels períodes habituals de presència, cites d'aus escasses o considerades rareses, xifres destacades d'aus en pas, etc.

La seqüència taxonòmica i la nomenclatura científica utilitzades segueixen les recomanacions de l'International Ornithological Congress en la seua versió 9.1 (del 20 de gener de 2019) de la Llista de les Aus del Món. S'ha adoptat el nom en castellà utilitzat en la darrera versió de la llista oficial de les aus d'Espanya de la Societat Espanyola d'Ornitologia (SEO/BirdLife) i el nom en valencià utilitzat en la Base de Dades de Biodiversitat de la Generalitat Valenciana, de vegades optant per un vernacle alternatiu local.

L'àmbit geogràfic considerat en Birding Albufera excedeix els límits administratius del Parc Natural de l’Albufera i abasta el marc geomorfològic de la llacuna de l’Albufera. Es consideren les aus citades entre la desembocadura del riu Túria, el port de València i el tram final del nou llit del Túria al nord, i la desembocadura del riu Xúquer, les marjals esteses pel marge dret i l'Estany Gran de Cullera al sud, incloent la serra de les Raboses de Cullera, la plana litoral dels termes municipals riberencs de l’Albufera i les seues marjals i l'àmbit marí del mar Mediterrani estès sobre la plataforma continental front aquestes costes.

Si ho desitgeu, podeu fer-nos arribar les vostres observacions a l'adreça de correu electrònic info@birdingalbufera.es

Arxiu noticiari "Marjals del sud del Xúquer i Estany de Cullera"

Un projecte de:

Fundació Assut