Noticiari ornitològic

Juny 2020
PODICIPEDIDAESOMORMUJOS
(Podiceps cristatus cristatus)
Reproductor residente escaso e invernante moderado.
14 de Juny de 2020

Siguen hasta 6 aves en el estany de El Pujol. 

B. Dies, ()
ACCIPITRIDAEAGUILAS
Pilot (Pernis apivorus )
Migrante moderado.
17 de Juny de 2020

Un ejemplar, en paso hacia el norte, sobre La Devesa

A. Signoli, ()

Cita pre-nupcial tardía.

FALCONIDAEHALCONES Y CERNÍCALOS
Falcó de la reina (Falco eleonorae)
Migrante escaso.
17 de Juny de 2020

Un ejemplar fase oscura sobre el Tallafoc de La Rambla (Devesa de l'Albufera)y desplazándose hacia el sur.

B. Dies, ()

Primer registro anual.

CHARADRIIDAECHORLITOS Y CHORLITEJOS
(Pluvialis squatarola squatarola)
Migrante e invernante escaso.
05 de Juny de 2020

Un ejemplar en la playa de La Malladeta (Devesa de l'Albufera).

A. Signoli, ()
CUCULIDAECUCOS
(Cuculus canorus ssp.)
Reproductor estival, migrante.
14 de Juny de 2020

Un ejemplar en La Devesa, en el entorno de La Malladeta.

E. Pascual, ()
CAPRIMULGIDAECHOTACABRAS
European nightjar (Caprimulgus europaeus ssp.)
Migrante escaso.
24 de Juny de 2020

Un ejemplar en La Devesa, cerca de El Canyar.

V. París, ()
ACROCEPHALIDAECARRICEROS
Bosqueta pàl.lida (Iduna opaca)
Migrante raro.
05 de Juny de 2020

Un ejemplar observado y reclamando en zonas arboladas cerca del embarcadero de la R.N. de La mata de El Fang.

P. Vera, ()

Primer registro anual en fecha tardía y lejos de las localidades de cría más cercanas localizadas en las riberas del río Xúquer.

FRINGILLIDAEFRINGÍLIDOS
Common chaffinch (Fringilla coelebs coelebs)
Migrante, invernante común.
01 de Juny de 2020

Un ejemplar hembra en zonaas arboladas de La Malladeta (Devesa de l'Albufera).

T. Alcocer, ()

Apenas existen registros primaverales tan tardíos o estivales en La Devesa.

El propòsit del Noticiari Ornitològic és difondre les observacions més interessants d'aus a l'àmbit de l'Albufera de València: primeres i últimes observacions anuals de migrants, registres d'ocells realitzats fora dels períodes habituals de presència, cites d'aus escasses o considerades rareses, xifres destacades d'aus en pas, etc.

La seqüència taxonòmica i la nomenclatura científica utilitzades segueixen les recomanacions de l'International Ornithological Congress en la seua versió 9.1 (del 20 de gener de 2019) de la Llista de les Aus del Món. S'ha adoptat el nom en castellà utilitzat en la darrera versió de la llista oficial de les aus d'Espanya de la Societat Espanyola d'Ornitologia (SEO/BirdLife) i el nom en valencià utilitzat en la Base de Dades de Biodiversitat de la Generalitat Valenciana, de vegades optant per un vernacle alternatiu local.

L'àmbit geogràfic considerat en Birding Albufera excedeix els límits administratius del Parc Natural de l’Albufera i abasta el marc geomorfològic de la llacuna de l’Albufera. Es consideren les aus citades entre la desembocadura del riu Túria, el port de València i el tram final del nou llit del Túria al nord, i la desembocadura del riu Xúquer, les marjals esteses pel marge dret i l'Estany Gran de Cullera al sud, incloent la serra de les Raboses de Cullera, la plana litoral dels termes municipals riberencs de l’Albufera i les seues marjals i l'àmbit marí del mar Mediterrani estès sobre la plataforma continental front aquestes costes.

Si ho desitgeu, podeu fer-nos arribar les vostres observacions a l'adreça de correu electrònic info@birdingalbufera.es

Arxiu noticiari "La Devesa"

Un projecte de:

Fundació Assut