Noticiari ornitològic

Desembre 2008
ARDEIDAEGARZAS
(Ardea alba alba)
No reproductor presente todo el año, invernante escaso.
14 de Desembre de 2008
Hasta 19 aves en el marjal de Sollana, 16 en Les Basses y el resto repartidas por otras zonas
J. Puentes, ()
ACCIPITRIDAEAGUILAS
Eurasian sparrowhawk (Accipiter nisus nisus)
Migrante escaso.
02 de Desembre de 2008
Un ejemplar cazando paseriformes en zona de huerta y arrozales de El Romaní
P. Marín, ()
CORVIDAECORVIDOS
(Pica pica melanotos)
Reproductor residente.
03 de Desembre de 2008
Hasta 16 aves como mínimo en zonas de huerta de Sollana, en la partida del Plà de Dalt
Miguel Piera, ()
Se trata del mayor grupo registrado hasta la fecha en el parque natural de l'Albufera.
FRINGILLIDAEFRINGÍLIDOS
Pinsà mec (Fringilla montifringilla )
Invernante escaso.
17 de Desembre de 2008
Un ejemplar hembra anillado en un campo de cítricos abandonado de El Borronar, cerca de Sollana
P. Vera, R. Sainz y J. Ribera, ()
11 de Desembre de 2008
Dos ejemplares (macho y hembra) junto con pinzón vulgar Fringilla coelebs en el marjal cerca de El Romaní (Sollana)
P. Marín, ()

El propòsit del Noticiari Ornitològic és difondre les observacions més interessants d'aus a l'àmbit de l'Albufera de València: primeres i últimes observacions anuals de migrants, registres d'ocells realitzats fora dels períodes habituals de presència, cites d'aus escasses o considerades rareses, xifres destacades d'aus en pas, etc.

La seqüència taxonòmica i la nomenclatura científica utilitzades segueixen les recomanacions de l'International Ornithological Congress en la seua versió 9.1 (del 20 de gener de 2019) de la Llista de les Aus del Món. S'ha adoptat el nom en castellà utilitzat en la darrera versió de la llista oficial de les aus d'Espanya de la Societat Espanyola d'Ornitologia (SEO/BirdLife) i el nom en valencià utilitzat en la Base de Dades de Biodiversitat de la Generalitat Valenciana, de vegades optant per un vernacle alternatiu local.

L'àmbit geogràfic considerat en Birding Albufera excedeix els límits administratius del Parc Natural de l’Albufera i abasta el marc geomorfològic de la llacuna de l’Albufera. Es consideren les aus citades entre la desembocadura del riu Túria, el port de València i el tram final del nou llit del Túria al nord, i la desembocadura del riu Xúquer, les marjals esteses pel marge dret i l'Estany Gran de Cullera al sud, incloent la serra de les Raboses de Cullera, la plana litoral dels termes municipals riberencs de l’Albufera i les seues marjals i l'àmbit marí del mar Mediterrani estès sobre la plataforma continental front aquestes costes.

Si ho desitgeu, podeu fer-nos arribar les vostres observacions a l'adreça de correu electrònic info@birdingalbufera.es

Arxiu noticiari "Marjals de Sollana"

Un projecte de:

Fundació Assut