Noticiari ornitològic

Juliol 2008
ANATIDAEANÁTIDAS
(Tadorna tadorna)
Reproductor residente, migrante e invernante.
29 de Juliol de 2008
Un ex. juv. en lagunas de la R.N. del tancat de La Pipa (Catarroja)
P. Marín, ()
CICONIIDAECIGÜEÑAS
Yellow-billed stork (Mycteria ibis)
Divagante del África subsahariana. Escapada de cautividad.
28 de Juliol de 2008
Continúa el mismo ex. ad. en lagunas de la R.N. del tancat de La Pipa (Catarroja)
B. Dies, ()
25 de Juliol de 2008
Un ex. ad. observado en una de las lagunas de la R.N. del tancat de La Pipa (Catarroja)
P. Marín, ()
Podría tratarse de uno de los ejemplares escapados de algún núcleo zoológico y que ha estado presente, estos últimos años, en otros humedales cercanos como el marjal de Pego-Oliva.
ARDEIDAEGARZAS
(Ardea alba alba)
No reproductor presente todo el año, invernante escaso.
28 de Juliol de 2008
Dos ex. inmad. en una de las lagunas de la R.N. del tancat de La Pipa (Catarroja)
B. Dies, ()
22 de Juliol de 2008
Un ex. inmad. en lagunas de la R.N. del tancat de la Pipa (Catarroja)
B. Dies, ()
CHARADRIIDAECHORLITOS Y CHORLITEJOS
(Pluvialis squatarola squatarola)
Migrante e invernante escaso.
07 de Juliol de 2008
Un ex. ad. en plumaje nupcial en lagunas de la R.N. del tancat de La Pipa (Catarroja)
P. Marín , ()
SCOLOPACIDAECORRELIMOS Y ARCHIBEBES
Territ menut (Calidris minuta)
Migrante moderado, invernante escaso.
28 de Juliol de 2008
Cuatro ex. en lagunas de la R.N. del tancat de La Pipa (Catarroja)
B. Dies, ()
Primera observación postnupcial.
Territ bec-llarg (Calidris ferruginea)
Migrante moderado.
30 de Juliol de 2008
Grupo de 41 ex. en lagunas de la R.N. del tancat de La Pipa (Catarroja)
P. Marín, ()
25 de Juliol de 2008
Hasta 35 ex. en lagunas de la R.N. del tancat de La Pipa (Catarroja)
P. Marín , ()
STERNIDAECHARRANES Y FUMARELES
Caspian tern (Hydroprogne caspia)
Migrante escaso, invernante ocasional.
28 de Juliol de 2008
Un ex. ad. sesteando en una de las lagunas de la R.N. del tancat de La Pipa (Catarroja)
B. Dies, ()
Primera observación postnupcial.
Fumarell d'ala blanca (Chlidonias leucopterus)
Migrante escaso.
22 de Juliol de 2008
Un ex. ad. mudando en una de las parcelas de arrozal de la R.N. del tancat de La Pipa (Catarroja)
B. Dies, ()

El propòsit del Noticiari Ornitològic és difondre les observacions més interessants d'aus a l'àmbit de l'Albufera de València: primeres i últimes observacions anuals de migrants, registres d'ocells realitzats fora dels períodes habituals de presència, cites d'aus escasses o considerades rareses, xifres destacades d'aus en pas, etc.

La seqüència taxonòmica i la nomenclatura científica utilitzades segueixen les recomanacions de l'International Ornithological Congress en la seua versió 9.1 (del 20 de gener de 2019) de la Llista de les Aus del Món. S'ha adoptat el nom en castellà utilitzat en la darrera versió de la llista oficial de les aus d'Espanya de la Societat Espanyola d'Ornitologia (SEO/BirdLife) i el nom en valencià utilitzat en la Base de Dades de Biodiversitat de la Generalitat Valenciana, de vegades optant per un vernacle alternatiu local.

L'àmbit geogràfic considerat en Birding Albufera excedeix els límits administratius del Parc Natural de l’Albufera i abasta el marc geomorfològic de la llacuna de l’Albufera. Es consideren les aus citades entre la desembocadura del riu Túria, el port de València i el tram final del nou llit del Túria al nord, i la desembocadura del riu Xúquer, les marjals esteses pel marge dret i l'Estany Gran de Cullera al sud, incloent la serra de les Raboses de Cullera, la plana litoral dels termes municipals riberencs de l’Albufera i les seues marjals i l'àmbit marí del mar Mediterrani estès sobre la plataforma continental front aquestes costes.

Si ho desitgeu, podeu fer-nos arribar les vostres observacions a l'adreça de correu electrònic info@birdingalbufera.es

Arxiu noticiari "Marjals de Catarroja"

Un projecte de:

Fundació Assut