Noticiari ornitològic

Octubre 2009
PODICIPEDIDAESOMORMUJOS
(Podiceps nigricollis nigricollis)
Migrante e invernante escaso. Estival no reproductor.
28 de Octubre de 2009
Tres ejemplares en zonas inundadas del Vedat Nou de Sueca, en El Malvinaret
M. Sucías y B. Dies, ()
THRESKIORNITHIDAEIBIS Y MORITO
Eurasian spoonbill (Platalea leucorodia leucorodia)
Migrante escaso, invernante raro.
28 de Octubre de 2009
Un ejemplar en zonas inundadas del vedat Nou de Sueca, en El Malvinaret
M. Sucías y B. Dies, ()
ARDEIDAEGARZAS
(Ardea alba alba)
No reproductor presente todo el año, invernante escaso.
28 de Octubre de 2009
Hasta 26 aves dispersas en el vedat de Sueca Nou y tancats entre El Perelló y El Palmar
M. Sucía y B. Dies, ()
01 de Octubre de 2009
Mínimo de 10 aves en zonas inundadas de Sueca (La Llonga, La Socarrada) y Sollana, cerca dels Catalans
B. Dies, ()
PHALACROCORACIDAECORMORANES
(Phalacrocorax carbo sinensis)
No reproductor presente todo el año, invernante común.
14 de Octubre de 2009
Hasta 20 ejemplares en el tejado de una casa en La Corretjola, en zonas inundadas del Vedat de Sueca.
M.Piera, ()
LARIDAEGAVIOTAS
(Ichthyaetus audouinii)
Residente reproductor, migrante moderado, invernante raro.
28 de Octubre de 2009
Un ejemplar adulto en zonas inundadas del Vedat Nou de Sueca, en El Malvinaret
M. Sucías y B. Dies, ()
Comienzan a ser escasas las citas de esta especie.
STERNIDAECHARRANES Y FUMARELES
Caspian tern (Hydroprogne caspia)
Migrante escaso, invernante ocasional.
02 de Octubre de 2009
Un ejemplar de primer invierno en zonas inundadas de El Malvinar (Sueca)
B. Dies, ()

El propòsit del Noticiari Ornitològic és difondre les observacions més interessants d'aus a l'àmbit de l'Albufera de València: primeres i últimes observacions anuals de migrants, registres d'ocells realitzats fora dels períodes habituals de presència, cites d'aus escasses o considerades rareses, xifres destacades d'aus en pas, etc.

La seqüència taxonòmica i la nomenclatura científica utilitzades segueixen les recomanacions de l'International Ornithological Congress en la seua versió 9.1 (del 20 de gener de 2019) de la Llista de les Aus del Món. S'ha adoptat el nom en castellà utilitzat en la darrera versió de la llista oficial de les aus d'Espanya de la Societat Espanyola d'Ornitologia (SEO/BirdLife) i el nom en valencià utilitzat en la Base de Dades de Biodiversitat de la Generalitat Valenciana, de vegades optant per un vernacle alternatiu local.

L'àmbit geogràfic considerat en Birding Albufera excedeix els límits administratius del Parc Natural de l’Albufera i abasta el marc geomorfològic de la llacuna de l’Albufera. Es consideren les aus citades entre la desembocadura del riu Túria, el port de València i el tram final del nou llit del Túria al nord, i la desembocadura del riu Xúquer, les marjals esteses pel marge dret i l'Estany Gran de Cullera al sud, incloent la serra de les Raboses de Cullera, la plana litoral dels termes municipals riberencs de l’Albufera i les seues marjals i l'àmbit marí del mar Mediterrani estès sobre la plataforma continental front aquestes costes.

Si ho desitgeu, podeu fer-nos arribar les vostres observacions a l'adreça de correu electrònic info@birdingalbufera.es

Un projecte de:

Fundació Assut