Noticiari ornitològic

Desembre 2008
ACCIPITRIDAEAGUILAS
Common buzzard (Buteo buteo buteo)
Migrante e invernante escaso.
06 de Desembre de 2008
Hasta 5 aves en un área no muy extensa entre la Llacuna del Barranc (Algemesí) y el Plà de Dalt (Sollana)
M. Piera, ()
CHARADRIIDAECHORLITOS Y CHORLITEJOS
European golden plover (Pluvialis apricaria )
Migrante raro, invernante moderado.
06 de Desembre de 2008
Hasta 46 ejemplares en zonas inundadas de La Socarrada (Sueca) y 43 aves en el Plà de Dalt (Sollana)
M. Piera, ()
(Vanellus vanellus)
Estival no reproductor raro. Invernante común.
26 de Desembre de 2008
Mínimo de 4.250 aves en zonas poco inundadas entre El Ràfol (Sueca) y la partida Vella de Sollana
B. Dies, ()
Parece incrementar el número de aves presentes en zonas recién fangueadas.
06 de Desembre de 2008
Mínimo de 900 aves en zonas del marjal entre La Socarrada y Campanar (Sueca) y también en zonas inundadas entre Albalat de la Ribera y Sollana, próximas a la N-332
M. Piera, ()
Parece registrarse una fuerte entrada de invernantes estos días.
SCOLOPACIDAECORRELIMOS Y ARCHIBEBES
Territ menut (Calidris minuta)
Migrante moderado, invernante escaso.
03 de Desembre de 2008
Tres ejemplares en La Palmera (Sollana)
M. Piera, ()
Xüit (Tringa erythropus )
Migrante escaso, invernante raro.
07 de Desembre de 2008
Grupo de 11 aves durmiendo, al anochecer, en un arrozal inundado de Campanar (Sueca)
M. Piera, ()
Xerlovita (Tringa ochropus)
Migrante escaso, invernante raro.
26 de Desembre de 2008
Grupo de 29 aves en un campo recién fangueado en la partida de Les Sis-centes (Sollana)
B. Dies, ()
Una de las cifras invernales más elevadas de las registradas en l'Albufera.
09 de Desembre de 2008
Hasta 6 aves en zonas inundadas de Campanar y La Socarrada (Sueca)
M. Piera, ()
03 de Desembre de 2008
Grupos de tres aves en zonas inundadas de l'Alter (Albalat de la Ribera) y 9 en La Palmera (Sollana)
M. Piera, ()
STERNIDAECHARRANES Y FUMARELES
(Chlidonias hybrida hybrida)
Estival no reproductor, migrante común, invernante raro.
26 de Desembre de 2008
Grupo de 11 aves en zonas recién fangueadas localizadas en las partes altas de La Llonga (Sueca)
B. Dies, ()
Cita invernal.

El propòsit del Noticiari Ornitològic és difondre les observacions més interessants d'aus a l'àmbit de l'Albufera de València: primeres i últimes observacions anuals de migrants, registres d'ocells realitzats fora dels períodes habituals de presència, cites d'aus escasses o considerades rareses, xifres destacades d'aus en pas, etc.

La seqüència taxonòmica i la nomenclatura científica utilitzades segueixen les recomanacions de l'International Ornithological Congress en la seua versió 9.1 (del 20 de gener de 2019) de la Llista de les Aus del Món. S'ha adoptat el nom en castellà utilitzat en la darrera versió de la llista oficial de les aus d'Espanya de la Societat Espanyola d'Ornitologia (SEO/BirdLife) i el nom en valencià utilitzat en la Base de Dades de Biodiversitat de la Generalitat Valenciana, de vegades optant per un vernacle alternatiu local.

L'àmbit geogràfic considerat en Birding Albufera excedeix els límits administratius del Parc Natural de l’Albufera i abasta el marc geomorfològic de la llacuna de l’Albufera. Es consideren les aus citades entre la desembocadura del riu Túria, el port de València i el tram final del nou llit del Túria al nord, i la desembocadura del riu Xúquer, les marjals esteses pel marge dret i l'Estany Gran de Cullera al sud, incloent la serra de les Raboses de Cullera, la plana litoral dels termes municipals riberencs de l’Albufera i les seues marjals i l'àmbit marí del mar Mediterrani estès sobre la plataforma continental front aquestes costes.

Si ho desitgeu, podeu fer-nos arribar les vostres observacions a l'adreça de correu electrònic info@birdingalbufera.es

Un projecte de:

Fundació Assut